КРОК ДО ЗІРОК
ПОЗАКЛАСНИЙ ЗАХІД ДЛЯ УЧНІВ 5—6 КЛАСІВ
Серед усіх наук, що відкривають
людству шлях до пізнання законів природи,
наймогутніша, найвеличніша наука — математика.
С. Ковалевська
У розробці подано матеріали для проведення математичного дозвілля, а саме: конкурси розвитку логічного мислення, кмітливості та винахідливості, конкурси знавців математики і математичних термінів, вікторини.
Матеріал рекомендується для використання в позакласній роботі з математики.
Мета: зацікавити учнів математикою, поглиблювати і розширювати знання з предмета; розвивати пізнавальний інтерес, творчу активність, допитливість, логічне мислення; виховувати вміння вчитися, самостійно здобувати математичні знання.
ХІД ЗАХОДУ
Ведучий. Доброго дня, дорогі гості, шановні вболівальники та учасники змагань. Сьогодні ми будемо свідками цікавої боротьби юних математиків. У змаганнях беруть участь дві команди — «Пропорція» та «Діаметр», які матимуть можливість показати свої знання, ерудицію, кмітливість і вміння мислити.
За ходом змагань спостерігатиме журі.
1. Представлення команд
Максимальна оцінка — 5 балів.
2. Розминка
Команди по черзі отримують запитання. Відповідати потрібно швидко і чітко. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал. Відповідає той, хто підняв руку.
Запитання команді «ПРОПОРЦІЯ»
1. Як називаються числа, що використовуються для лічби предметів?
2. Скільки сантиметрів у одному дециметрі?
3. Яка найменша геометрична фігура?
4. Яка градусна міра розгорнутого кута?
5. Назвіть будь-який неправильний дріб.
6. Скільки кольорів має веселка?
7. Який прилад для вимірювання величини кута ви знаєте?
8. Сформулюйте ознаку подільності на 9?
9. Скільки вершин у куба?
10. Назвіть остачу від ділення 23 875 : 2.
Запитання команді «ДІАМЕТР»
1. Скільки годин має доба?
2. Скільки дециметрів у одному метрі?
3. Яка геометрична фігура не має ні початку ні кінця?
4. Чому дорівнює кут у квадраті?
5. Як називають дріб, у якого чисельник менший за знаменник?
6. Скільки повітряних кульок було у П’ятачка з казки про Вінні-Пуха?
7. За допомогою якого приладу можна побудувати коло?
8. Сформулюйте ознаку подільності на 3.
9. Скільки граней у куба?
10. Чому дорівнює об’єм куба з ребром 2 дм?
3. Штурм вершин
Команди повинні вписати в порожні клітинки слова так, щоб збігалися перша та остання літери.
Максимальна оцінка — 5 балів.
Завдання для першої команди
с |
|
м |
|
|
||||
п |
|
|
с |
|
|
|||
п |
|
|
|
а |
|
|||
г |
|
|
|
|
р |
|
||
в |
|
|
|
|
|
а |
|
|
в |
|
|
|
|
|
|
к |
|
з |
|
|
|
|
|
|
|
к |
Відповідь. Сім, плюс, пряма, гектар, вершина, відсоток, знаменник.
Завдання для другої команди
п |
|
д |
|
|
||||
к |
|
|
г |
|
|
|||
т |
|
|
|
й |
|
|||
л |
|
|
|
|
а |
|
||
д |
|
|
|
|
|
к |
|
|
в |
|
|
|
|
|
|
к |
|
ш |
|
|
|
|
|
|
|
т |
Відповідь. Пуд, круг, тупий, ламана, дільник, відрізок, шістдесят.
4. Мислимо логічно
На заданих схемах слова зашифровані числами. Кожній команді потрібно записати число, що відповідає заданому слову. Завдання однакові. Враховуються швидкість і правильність виконання.
Максимальна оцінка — 5 балів.
1. СІНО — 7190;
ПЕНЯ — 8394.
ПІСНЯ — ?
(81794)
2. ЛИПА — 5391;
ГНОМ — 4208.
ГЛИНА — ?
(45321)
5. Художники
Команди отримують аркуш паперу, на якому вони повинні олівцями за допомогою геометричних фігур зробити малюнок (портрет, пейзаж та ін.).
Максимальна оцінка — 5 балів.
Конкурс уболівальників
Кожна правильна відповідь оцінюється 1 балом.
Завдання 1. Назвіть приказки, прислів’я, заспівайте пісні, у яких є числа.
Завдання 2. Запишіть «ліворуч» від знака «=» між числами знаки «+» або «–» так, щоб рівність була правильною.
а) 2 6 3 4 5 8 = 12;
б) 9 8 1 3 5 2 = 12.
6. Конкурс капітанів
Кожний капітан одержує завдання. Враховується швидкість виконання.
Максимальна оцінка — 6 балів.
Завдання 1. Скласти пазли з ілюстраціями відомих казок.
Завдання 2. Дописати оповідання, використовуючи свої знання з математики і зберігаючи гумористичний стиль.
7. Складання чисел
Учасникам команди роздаються таблички з цифрами. Потрібно швидко скласти з цифр задане число. Наприклад, на табличках записані цифри 0, 1, 2, 3, 4, 5.
Максимальна оцінка — 3 бали.
Завдання командам
1. Скласти число 3025.
2. Скласти трицифрове число, яке ділиться на 5.
3. Скласти трицифрове число, яке ділиться на 2.
Підсумок гри
Ведучий. На змаганнях усі були уважними і кмітливими, зосередженими і спритними, доброзичливими і веселими. Ми переконалися, що кожен з вас може стати справжнім математиком, а допоможуть у цьому знання з математики, яку ви, без сумніву, любите і поважаєте.
Журі гри підбиває підсумки і нагороджує переможців.