П`ятниця, 29.03.2024, 08:49
Вітаю Вас Гість | RSS

Персональний сайт вчителя математики Костиняна Ф. І.

Вхід на сайт

Меню сайту
Міні-чат
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 4
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Нові сім чудес світу (7 клас)

НОВІ СІМ ЧУДЕС СВІТУ

ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ГРА, 7 КЛАС

Мета: формувати й розвивати інтелектуальні творчі здібності учнів у процесі вивчення математики; виховувати в учнів почуття колективізму, відповідальності за спільну справу.

Для проведення гри учнів об’єднано в дві команди. Кожна обирає собі назву та капітана. Команди отримують оцінки за швидкість та правильність виконання завдань, що записуються на дошці. За швидкість і правильність їм нараховують 2 бали, за правильність – 1 бал.

 

ХІД ГРИ

Найвище призначення математики – знаходити

прихований порядок у хаосі, що нас оточує.

Н. Вінер

Учитель. Сподіваюся, діти, ви могли б назвати сім чудес стародавнього світу. Для тих, хто забув, нагадую їх: єгипетська піраміда Хеопса, висячі сади Семіраміди у Вавилоні, храм Артеміди в Ефесі, статуя Зевса в Олімпії, усипальниця царя Мавсола в Галікарнасі, Александрійський маяк на острові Фарос та Колос Родоський.

Діти переглядають слайди із зображеннями давніх семи див світу й слухають коментарі старшокласників.

Учитель. На жаль, невблаганний час зберіг для нащадків лише єгипетські піраміди. Уявити, якими були інші неповторні пам’ятки давніх культур, можна, прочитавши описи стародавніх істориків. Шведський мільйонер Бернард Вебер запропонував обрати сім нових архітектурних чудес світу з тих, що існують нині, через всесвітнє голосування у 2005 році. З-поміж запропонованих різними країнами архітектурних шедеврів відібрали 21, за які свої голоси віддали сто мільйонів мешканців нашої планети. Зробити вибір було дуже нелегко, адже учасники голосували за «своє» диво: французи – за Ейфелеву вежу, росіяни – за Кремль, американці – за статую Свободи… Єдине чудо світу, яке збереглося зі «старого» списку, — єгипетські піраміди — свідомо не вносили до «нового». Після тривалих дебатів визначили нові сім чудес світу. Щоб дізнатися сьогодні про них, вам потрібно розв’язати сім цікавих завдань.

 На екрані по черзі проектуються зображення семи нових чудес світу, вчитель розповідає про них і оголошує завдання.

Велика Китайська стіна

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e9/Great_wall_of_china-mutianyu_4.JPG/800px-Great_wall_of_china-mutianyu_4.JPG

Учитель. «Хто не бачив Великої Китайської стіни, той не справжній китаєць», — вчить китайська народна мудрість. Ця унікальна споруда побудована ще в ІІІ ст. до н. е. Уявіть мур, що простягся на 6,5 тис. км, висотою 9 м, в шириною — 5 м. Будували його мільйон китайців! Стіна захищала країну від непроханих гостей, а також була дорогою, якою пересувалися не тільки люди, а й коні з візками.

 

ЗАВДАННЯ 1

«Кросворд»

Прослухавши розповідь, учні складають кросворд із ключовим словом «стіна», використовуючи математичні терміни.

с

т

і

н

а

 

Місто Петра (Йорданія)

Учитель. Це місто розташоване в скелі у вузькому каньйоні. Через рожевий відтінок каменю мешканці міста називають його «рожевим містом».

Розшифруйте назви міста й країни, де воно розташоване. Подивіться уважно на схеми.

 

ЗАВДАННЯ 2

«Шифрувальник»

Використовуючи схеми, учні складають слова:

7125

Тигр

68243

Пегас

68754

?

8134

Йорж

52769

Надія

81372569

?

Тадж-Махал (Індія)

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/68/Taj_Mahal%2C_Agra%2C_India.jpg/350px-Taj_Mahal%2C_Agra%2C_India.jpg

Мавзолей Тадж-Махал вважають перлиною ісламської архітектури. Він збудований з рідкісного напівпрозорого білого мармуру. Удень храм молочно-білий, увечері, коли сонце сідає за обрій, він стає рожевим, а вночі світиться ніжним сріблястим кольором.

 

ЗАВДАННЯ 3

«Аукціон»

Учні називають прислів’я, приказки, дотепні вислови, що містять числа, математичні терміни. Команді, яка назвала найбільшу кількість фраз, нараховується 2 бали, а іншій — 1 бал.

 

Колізей (Італія)

'

Учитель. Античний амфітеатр вважали символом величі Римської імперії. «Доки Колізей стоїть, стоятиме й Рим, зникне Колізей — зникне Рим і разом з ним і весь світ», — так говорили римляни про величну споруду. Це найбільший амфітеатр, який зберігся з античного світу. Він вміщав близько 50 тисяч глядачів. Тривалий час Колізей був для римлян і гостей головним місцем розважальних видовищ, боїв гладіаторів, цькування диких звірів.   

 

ЗАВДАННЯ 4

«Художники»

Учні на дошці креслять одночасно: лівою рукою трикутник, а правою – коло.

 

Мачу-Пікчу (Мексика)

 

Учитель. Це стародавнє місто збудоване 1440 р. Майже через 100 років іспанські завойовники вторглися на територію країни інків. Вони жорстоко розправлялися з її мешканцями, палили та руйнували їхні міста й села, однак дістатися до відомого міста Мачу-Пікчу не змогли – воно розташовувалося серед гірських вершин на висоті 2 400 м. Воно вціліло, бо дорогу до нього жодний житель не показав би навіть ціною власного життя. У 1911 р. це місто знайшов американський археолог, який кілька років, ризикуючи життям, шукав його в непрохідних джунглях.

 

ЗАВДАННЯ 5

«Ти мені – я тобі»

Прослухавши розповідь про стародавнє місто, команди ставлять одна одній по два запитання. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.

 

Статуя Ісуса Христа (Бразилія)

 

Христос-Спаситель в Ріо-де-Жанейро

 

      

  

 

 

 

 

 

Учитель. Ця унікальна статуя височить на горі обличчям до міста Ріо-де-Жанейро. Якщо дивитися на цю величезну кам’яну постать, то здається, що Господь обіймає руками місто і всіх людей, аби захистити їх.

 

ЗАВДАННЯ 6

«Чи добре ти бачиш?»

Щоб дізнатися висоту статуї Ісуса Христа, капітани команд мають полічити, скільки кубиків на малюнку. 

C:\Users\1\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\20150315_184215.jpg

 

     

 

 

 

 

 

(38 кубиків. Висота статуї – 38 м.)

 

Чічен-Іца (Мексика)

Chichen-Itza-Castillo-Seen-From-East.JPG

Учитель. Відоме плем’я майя збудувало священне місто Чічен-Іца у VII ст. н. е. Багато віків ця архітектура та історична пам’ятка була схована від людей під землею. І ось нарешті археологам пощастило розкопати давнє місто, яке стало одним із семи чудес світу. Цікаво, що мешканці Чічен-Іци залишили місто ще до приходу конкістадорів, і досі причина цього невідома.

 

ЗАВДАННЯ 7

«Хто швидше?»

Протягом 1 хв команди по черзі відповідають на запитання, правильна відповідь оцінюється 1 балом.

Запитання

1. Як знайти периметр трикутника?

2. Результат дії ділення.

3. Обчисліть .

4. Чому дорівнює добуток різниці двох виразів та їхньої суми?

5. Розгорнутий кут дорівнює … .

6. Дві прямі, що не перетинаються, називаються … .

7. Квадрат суми двох виразів дорівнює … .

8. Горіло п’ять свічок. Дві з них згасли. Скільки свічок залишилося?

9. Що легше ― 1 кг вати чи 1 кг заліза?

10. Що більше: ‒2 чи 0?

11. Кут у квадраті.

12. Скільки нулів має 1 мільярд?

13. Квадрат різниці двох виразів дорівнює … .

14. Що більше ― діаметр чи хорда кола?

15. Яке найменше натуральне число?

16. Сума кутів трикутника дорівнює … .

17. Чому дорівнює одна друга прямого кута?

18. Обчисліть .

19. На дереві сиділо 6 горобців. Стрілець влучив у одного з них. Скільки горобців залишилося на дереві?

20. У якому місяці є 28 число?

21. Як називається одна двадцять четверта доби?

22. Яким інструментом вимірюють кути?

23. Пара коней пробігла 20 км. Скільки кілометрів пробіг кожен кінь?

 

Підбиття підсумків. Нагородження переможців.

    

 

 

 

   

 

 

    

 

 

 

 

 

 

Презентація позакласного заходу „Cele șapte minuni noi ale lumii“

Пошук
Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів

Copyright MyCorp © 2024
uCoz