Вхід на сайт
Меню сайту
Міні-чат
Наше опитування
Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
Додавання та віднімання натуральних чисел (5 клас)Тема. Додавання і віднімання натуральних чисел. Розв’язування задач і вправ. Форма уроку: урок-подорож. Тип уроку: урок систематизації та узагальнення знань. Мета: закріпити знання та вміння учнів з теми «Додавання і віднімання натуральних чисел», формувати навички та вміння записувати, читати, додавати та віднімати натуральні числа; застосовувати знання і вміння під час розв’язування нестандартних задач; розвивати пізнавальний інтерес, логічне мислення, кмітливість; сприяти формуванню інтересу до математики, розвитку навичок самостійної роботи; стимулювати творчу активність учнів. Обладнання: квітка-веселка, прикріплена на дошці; картки із завданнями; картки у двох варіантах для виконання с/р, долоньки, мультимедійний проектор.
Хід уроку І. Організаційний етап. ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності. Урок сьогодні буде незвичайним. На уроці ми будемо повторювати та удосконалювати вміння й навички додавати та віднімати натуральні числа, розв’язувати задачі та рівняння. Отже, тема сьогоднішнього уроку «Розв’язування задач і вправ» - звичайна, а форма проведення – незвичайна. Сьогодні ми вирушимо у фантастичну подорож до країни Математика. А в цьому нам допоможе квітка – веселка. ― Ой! Що це сталося? Це ж не квітка-веселка? ― Чому цю квітку не можна назвати квіткою-веселкою? (Відповіді учнів). ― Напевно, тут побував той, хто не любить математики. Вирішив нас збити з маршруту, розмістивши пелюстки в довільному порядку. ― Діти, а ви знаєте порядок кольорів веселки? Традиційно, умовно, виділяють сім кольорів веселки: червоний, оранжевий, жовтий, зелений, блакитний, синій, фіолетовий. Цю послідовність легко запам’ятати за мнемонічною формулою, кожне слово якої розпочинається на літеру, що відповідає кольору. Наприклад, відома російська формула: Каждый Охотник Желает Знать, Где Сидит Фазан. Відповідна англійська мнемонічна формула ROYGBIV/ Рой Джи Бив / (red, orange, yellow, green, blue, indigo, violet). ― То ж вирушаємо у подорож! І яку першу пелюстку ми повинні зірвати? Але при цьому ми повинні промовляти чарівні слова: Квітко-веселко, квітко-веселко, Хочемо математику вивчати. Просимо дорогу нам вказати. ІІІ. Розв’язування задач і вправ. Перша зупинка «доданок - від’ємник». (Перекріпити Червону пелюстку). 1. Розминка. ― Як називаються числа під час додавання? ― Як ми додаємо багатоцифрові числа? ― Як називаються числа під час віднімання? ― Що означає від числа а відняти число b? 2. Перевіримо, як ми вміємо усно додавати та віднімати натуральні числа? - До кожного з чисел, записаних на пелюстках, додати число, записане в центральному колі. - Від кожного з чисел, записаних на пелюстках, відняти число, записане на листку. Учитель послідовно показує пелюстку, учні обчислюють усно і підносять руки. Вчитель викликає бажаючого. Молодці, ви гарно попрацювали усно і переходимо до розв’язування письмових вправ. Записуємо число, к. р. 3. А тепер згадаємо письмове додавання та віднімання натуральних чисел. Обчисліть: 1) 20963 + 19237 2) 5693 + 29758 3) 57207 – 42731 4) 16020 – 15931. (Під час виконання письмового додавання і віднімання у «стовпчик» повторити правильний запис). Друга зупинка «Відгадай-но».(Перекріпити Оранжеву пелюстку). Віднайди загублені числа. Знайдіть закономірність і замість знака питання запишіть число. (73, що є сумою двох відомих чисел). У кружечках на сторонах одного трикутника розміщено дев’ять цифр так, що їх сума на кожній стороні дорівнює 20. Розмістіть цифри у кружечках на сторонах другого трикутника так, щоб їх сума на кожній стороні дорівнювала 17. (На дошці записую).
Третя зупинка «Підручник». (Перекріпити Жовту пелюстку). Робота з підручником Н. А. Тарасенкова, І. М. Богатирьова, О. П. Бочко, О. М. Коломієць, З. О. Сердюк. Задача № 273 (ст.71). Четверта зупинка «Цікавинка». (Перекріпити Зелену пелюстку). На ній ми дізнаємось про великого гризуна, що веде напівводяний спосіб життя – бобра. Він будує з гілля та мулу будинки, поперек річки робить плотини довжиною 5‒6 м. 1. Дізнатись про довжину тіла бобра в сантиметрах нам допоможе дивовижний квадрат.
Завдання: ‒ виберіть найменше число у першому рядку (36) ‒ із другого рядка візьміть найбільше (27) ‒ виберіть ні найменше, ні найбільше число у третьому рядку; ‒ знайдіть суму вибраних чисел; (36+27+37=100) ‒ знайдіть суму чисел по головній діагоналі; (59+27+14=100) ‒ з кожного рядка і кожного стовпчика виберіть по одному числу, знайдіть суму цих чисел; 59 + 0 + 41 = 100; 63 + 0 + 37 = 100; 36 + 23 + 41 = 100 . . . ― Що ви помітили? Ми отримали відповідь на запитання. Довжина тіла бобра 100 см. 2. Визначте масу бобра в кілограмах. Маса бобра дорівнює 25 кг. ― Назвіть геометричні фігури, що використовуються в цьому завданні. ― Яка фігура зайва? Чому? П’ята зупинка «Фізкультхвилинка». (Перекріпити Голубу пелюстку). Вийшов з річки бобер Боб, (виходять з-за парти). Та й узявся в боки, (беруться в боки) Бо він бачити не звик – (розводять руками) Обрії широкі. Покрутився на нозі, (крутяться на одній нозі) Реготом залився, Танцюристці бабочці (нахили вперед) В пояс уклонився. Довго зайчика ганяв, (біг на місці) Виспавсь на пісочку, Коли вечір вже настав – Повернувсь у річку. (Сідають за парти) Шоста зупинка «Самостійна». (Перекріпити Синю пелюстку). Картки з завданнями в двох варіантах на партах. Сьома зупинка «Розумників і розумниць». 1. Назвіть два числа, у яких кількість цифр дорівнює кількості букв, що складають назву кожного з цих чисел. Сто – 100, мільйон – 1 000 000. 2. Скільки трикутників зображено на малюнку?
3. Порахуй, скільки разів трапляється цифра 9 у записах усіх натуральних чисел від 1 до 100. (20 разів) 4. По савані ходять страуси та жирафи. У них 30 очей і 44 ноги. Скільки страусів і скільки жирафів? (8 страусів і 7 жирафів). IV. Домашнє завдання. Відкриваємо серцевину квітки-веселки, і учні записують домашнє завдання у щоденники. V. Підсумок уроку. Оцінювання учнів. VІ. Рефлексія. ― Чи вам сподобався наш урок-подорож. ― Прикріпіть долоньки на тих пелюстках-зупинках, завдання яких вам найбільше сподобались. А завершити урок я хочу, процитувавши вірш: Найгарніша в світі квіточка – Це чарівна семицвіточка. У неї чудові пелюсточки є І кожна значення має своє. Блакитна пелюсточка – небо голубе, Жовта пелюсточка – сонце золоте, Червона – добрі мрії та сни, Зелена – зелені луги та ліси, Синя – ріки, озера, моря, Фіолетова – вчителька люба моя. Я довго гадала, яка ще одна? Здається, я знаю – це друзі та я! Бажаю вам у житті знайти свою квіточку-семицвіточку, яка здійснить ваші найзаповітніші мрії. Дякую вам за урок.
https://docs.google.com/presentation/d/1le4RLNFfAt31CFF_WMuNraes8IETuu5NTra95Y4yLf4/edit?usp=sharing |
Пошук
Календар
Архів записів
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||