П`ятниця, 29.03.2024, 09:27
Вітаю Вас Гість | RSS

Персональний сайт вчителя математики Костиняна Ф. І.

Вхід на сайт

Меню сайту
Міні-чат
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 4
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Додавання та віднімання натуральних чисел (5 клас)

Тема. Додавання і віднімання натуральних чисел. Розв’язування задач і вправ.

Форма уроку: урок-подорож.

Тип уроку: урок систематизації та узагальнення знань.

Мета: закріпити знання та вміння учнів з теми «Додавання і віднімання натуральних чисел», формувати навички та вміння записувати, читати, додавати та віднімати натуральні числа; застосовувати знання і вміння під час розв’язування нестандартних задач; розвивати пізнавальний інтерес, логічне мислення, кмітливість; сприяти формуванню інтересу до математики, розвитку навичок самостійної роботи; стимулювати творчу активність учнів.

Обладнання: квітка-веселка, прикріплена на дошці; картки із завданнями; картки у двох варіантах для виконання с/р, долоньки, мультимедійний проектор.

 

Хід уроку

І. Організаційний етап.

ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Урок сьогодні буде незвичайним. На уроці ми будемо повторювати та удосконалювати вміння й навички додавати та віднімати натуральні числа, розв’язувати задачі та рівняння.

Отже, тема сьогоднішнього уроку «Розв’язування задач і вправ» - звичайна, а форма проведення – незвичайна. Сьогодні ми вирушимо у фантастичну подорож до країни Математика. А в цьому нам допоможе квітка – веселка.

― Ой! Що це сталося? Це ж не квітка-веселка?

― Чому цю квітку не можна назвати квіткою-веселкою? (Відповіді учнів).

― Напевно, тут побував той, хто не любить математики. Вирішив нас збити з маршруту, розмістивши пелюстки в довільному порядку.

― Діти, а ви знаєте порядок кольорів веселки?

Традиційно, умовно, виділяють сім кольорів веселки: червоний, оранжевий, жовтий, зелений, блакитний, синій, фіолетовий. Цю послідовність легко запам’ятати за мнемонічною формулою, кожне слово якої розпочинається на літеру, що відповідає кольору. Наприклад, відома російська формула: Каждый Охотник Желает Знать, Где Сидит Фазан. Відповідна англійська мнемонічна формула ROYGBIV/ Рой Джи Бив / (red, orange, yellow, green, blue, indigo, violet).

― То ж вирушаємо у подорож! І яку першу пелюстку ми повинні зірвати?

Але при цьому ми повинні промовляти чарівні слова:

Квітко-веселко, квітко-веселко,

Хочемо математику вивчати.

Просимо дорогу нам вказати.

ІІІ. Розв’язування задач і вправ.

Перша зупинка «доданок - від’ємник». (Перекріпити Червону пелюстку).

1. Розминка.

― Як називаються числа під час додавання?

― Як ми додаємо багатоцифрові числа?

― Як називаються числа під час віднімання?

― Що означає від числа а відняти число b?

2. Перевіримо, як ми вміємо усно додавати та віднімати натуральні числа?

    - До кожного з чисел, записаних на пелюстках, додати число, записане в центральному колі.

- Від кожного з чисел, записаних на пелюстках, відняти число, записане на листку.

Учитель послідовно показує пелюстку, учні обчислюють усно і підносять руки. Вчитель викликає бажаючого.

Молодці, ви гарно попрацювали усно і переходимо до розв’язування письмових вправ. Записуємо число, к. р.

3. А тепер згадаємо письмове додавання та віднімання натуральних чисел.

Обчисліть:

1) 20963 + 19237

2) 5693 + 29758

3) 57207 – 42731

4) 16020 – 15931.

(Під час виконання письмового додавання і віднімання у «стовпчик» повторити правильний запис).

Друга зупинка «Відгадай-но».(Перекріпити Оранжеву пелюстку).

Віднайди загублені числа.

Знайдіть закономірність і замість знака питання запишіть число.

(73, що є сумою двох відомих чисел).

У кружечках на сторонах одного трикутника розміщено дев’ять цифр так, що їх сума на кожній стороні дорівнює 20. Розмістіть цифри у кружечках на сторонах другого трикутника так, щоб їх сума на кожній стороні дорівнювала 17. (На дошці записую).

 

Третя зупинка «Підручник». (Перекріпити Жовту пелюстку).

Робота з підручником Н. А. Тарасенкова, І. М. Богатирьова, О. П. Бочко, О. М. Коломієць, З. О. Сердюк.

Задача № 273 (ст.71).

Четверта зупинка «Цікавинка». (Перекріпити Зелену пелюстку).  

На ній ми дізнаємось про великого гризуна, що веде напівводяний спосіб життя – бобра. Він будує з гілля та мулу будинки, поперек річки робить плотини довжиною 5‒6 м.

1. Дізнатись про довжину тіла бобра в сантиметрах нам допоможе дивовижний квадрат.

59

63

36

23

27

0

37

41

14

 

      

 

        

 

 

Завдання:

‒ виберіть найменше число у першому рядку (36)

‒ із другого рядка візьміть найбільше (27)

‒ виберіть ні найменше, ні найбільше число у третьому рядку;

‒ знайдіть суму вибраних чисел; (36+27+37=100)

‒ знайдіть суму чисел по головній діагоналі; (59+27+14=100)

‒ з кожного рядка і кожного стовпчика виберіть по одному числу, знайдіть суму цих чисел;

59 + 0 + 41 = 100;    63 + 0 + 37 = 100;   36 + 23 + 41 = 100 . . . 

― Що ви помітили?

Ми отримали відповідь на запитання.

Довжина тіла бобра 100 см.

2. Визначте масу бобра в кілограмах.

Маса бобра дорівнює 25 кг.

― Назвіть геометричні фігури, що використовуються в цьому завданні.

― Яка фігура зайва? Чому?

П’ята зупинка «Фізкультхвилинка». (Перекріпити Голубу пелюстку).

Вийшов з річки бобер Боб, (виходять з-за парти).

Та й узявся в боки, (беруться в боки)

Бо він бачити не звик – (розводять руками)

Обрії широкі.

Покрутився на нозі, (крутяться на одній нозі)

Реготом залився,

Танцюристці бабочці (нахили вперед)

В пояс уклонився.

Довго зайчика ганяв, (біг на місці)

Виспавсь на пісочку,

Коли вечір вже настав –

Повернувсь у річку. (Сідають за парти)

Шоста зупинка «Самостійна». (Перекріпити Синю пелюстку).

Картки з завданнями в двох варіантах на партах.

Сьома зупинка «Розумників і розумниць».

1. Назвіть два числа, у яких кількість цифр дорівнює кількості букв, що складають назву кожного з цих чисел.

Сто – 100, мільйон – 1 000 000.

2. Скільки трикутників зображено на малюнку?

 

 

 

 

 

3. Порахуй, скільки разів трапляється цифра 9 у записах усіх натуральних чисел від 1 до 100. (20 разів)

4. По савані ходять страуси та жирафи. У них 30 очей і 44 ноги. Скільки страусів і скільки жирафів? (8 страусів і 7 жирафів).

IV. Домашнє завдання. Відкриваємо серцевину квітки-веселки, і учні записують домашнє завдання у щоденники. 

V. Підсумок уроку.

Оцінювання учнів.

VІ. Рефлексія.

― Чи вам сподобався наш урок-подорож.

― Прикріпіть долоньки на тих пелюстках-зупинках, завдання яких вам найбільше сподобались.

А завершити урок я хочу, процитувавши вірш:

Найгарніша в світі квіточка –

Це чарівна семицвіточка.

У неї чудові пелюсточки є

І кожна значення має своє.

Блакитна пелюсточка – небо голубе,

Жовта пелюсточка – сонце золоте,

Червона – добрі мрії та сни,

Зелена – зелені луги та ліси,

Синя – ріки, озера, моря,

Фіолетова –  вчителька люба моя.

Я довго гадала, яка ще одна?

Здається, я знаю – це друзі та я!

Бажаю вам у житті знайти свою квіточку-семицвіточку, яка здійснить ваші найзаповітніші мрії. Дякую вам за урок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://docs.google.com/presentation/d/1le4RLNFfAt31CFF_WMuNraes8IETuu5NTra95Y4yLf4/edit?usp=sharing

Пошук
Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів

Copyright MyCorp © 2024
uCoz